آ

  • آزمون رشد زبان مهارت های زبانی و ترتیب ظهور آنها در دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی دختر و پسر براساس خرده آزمون های رشد زبان(3) [دوره 10، شماره 36، 1393، صفحه 67-73]

  • آغازگر میانگین طول پاره گفتار، انواع فرایند و آغازگر در گفتمان نوشتاری دانش آموزان کم توان ذهنی مقطع پیش حرفه ای(رویکردی نقشگرا) [دوره 10، شماره 36، 1393، صفحه 5-21]

ا

  • ابزار انسجام بسامد کاربرد ابزارهای انسجام در نوشتار دانش آموزان دارای/ بدون اختلالات یادگیری ویژه پایه پنجم ابتدایی [دوره 10، شماره 36، 1393، صفحه 23-37]

  • اختلالات یادگیری ویژه بسامد کاربرد ابزارهای انسجام در نوشتار دانش آموزان دارای/ بدون اختلالات یادگیری ویژه پایه پنجم ابتدایی [دوره 10، شماره 36، 1393، صفحه 23-37]

  • اختلال رشدی- عصبی کاربرد اصول گرایس در گفتار کودکان پسر مبتلا به اوتیسم و سالم [دوره 10، شماره 36، 1393، صفحه 39-48]

  • ادب/ بی‌ادبی قراردادی‌شده بی‌ادبی قراردادی‌شده در برابر بی‌ادبی قراردادی‌نشده (تلویحی)؛ مروری بر برخی مفاهیم ارائه شده از سوی جاناتان کالپپر در بررسی بی‌ادبی کلامی [دوره 10، 38-39، 1393، صفحه 81-93]

  • ادب/ بی‌ادبی قراردادی‌نشده (تلویحی) بی‌ادبی قراردادی‌شده در برابر بی‌ادبی قراردادی‌نشده (تلویحی)؛ مروری بر برخی مفاهیم ارائه شده از سوی جاناتان کالپپر در بررسی بی‌ادبی کلامی [دوره 10، 38-39، 1393، صفحه 81-93]

  • استعاره تصویری استعاره‌های مفهومی جهتی در زبان فارسی: تحلیلی شناختی و پیکره‌مدار [دوره 10، شماره 37، 1393، صفحه 21-36]

  • استعاره رنگ استعاره های مفهومی عواطف در حوزه رنگ در زبان فارسی: تحلیلی شناختی و پیکره‌بنیاد [دوره 10، شماره 37، 1393، صفحه 97-117]

  • استعاره شناختی حیوانات، اعضای بدن و خصلت های آنها به مثابه مفاهیمی شناختی در مفهوم سازی زبان فارسی [دوره 10، شماره 37، 1393، صفحه 37-47]

  • استعاره مفهومی استعاره‌های مفهومی جهتی در زبان فارسی: تحلیلی شناختی و پیکره‌مدار [دوره 10، شماره 37، 1393، صفحه 21-36]

  • استعاره مفهومی استعاره های مفهومی عواطف در حوزه رنگ در زبان فارسی: تحلیلی شناختی و پیکره‌بنیاد [دوره 10، شماره 37، 1393، صفحه 97-117]

  • استعاره‌های جهتی استعاره‌های مفهومی جهتی در زبان فارسی: تحلیلی شناختی و پیکره‌مدار [دوره 10، شماره 37، 1393، صفحه 21-36]

  • اشتقاق فرایند ساخت واژی اشتقاق در خسرو و شیرین نظامی [دوره 10، 38-39، 1393، صفحه 45-60]

  • اصول گرایس کاربرد اصول گرایس در گفتار کودکان پسر مبتلا به اوتیسم و سالم [دوره 10، شماره 36، 1393، صفحه 39-48]

  • انگیزش شفافیت و تیرگی معنایی و صرفی در واژه های غیر بسیط زبان فارسی [دوره 10، 38-39، 1393، صفحه 10-23]

  • اوتیسم کاربرد اصول گرایس در گفتار کودکان پسر مبتلا به اوتیسم و سالم [دوره 10، شماره 36، 1393، صفحه 39-48]

  • اوتیسم عملکرد فرآیند پسایندسازی در گفتار کودکان مبتلا به اوتیسم و کم شنوا [دوره 10، شماره 36، 1393، صفحه 49-65]

ب

  • بوطیقای شناختی تحلیل داستان «اولین برف» در چارچوب نظریه «جهان متن» [دوره 10، شماره 37، 1393، صفحه 49-67]

پ

  • پژوهش پیکره‌بنیاد استعاره های مفهومی عواطف در حوزه رنگ در زبان فارسی: تحلیلی شناختی و پیکره‌بنیاد [دوره 10، شماره 37، 1393، صفحه 97-117]

  • پسوندافزایی فرایند ساخت واژی اشتقاق در خسرو و شیرین نظامی [دوره 10، 38-39، 1393، صفحه 45-60]

  • پیشوندافزایی فرایند ساخت واژی اشتقاق در خسرو و شیرین نظامی [دوره 10، 38-39، 1393، صفحه 45-60]

ت

  • تغییر موضوع تنوع موضوع، تغییرموضوع و سبک گفتار معلمان زن و مرد: رویکردی جامعه شناختی روان شناختی [دوره 10، 38-39، 1393، صفحه 95-105]

  • تقویت داده های بصری تاثیر تقویت داده‌های بصری بر درک مطلب انگلیسی در دانش‌آموزان ناشنوای سال اول دبیرستان [دوره 10، شماره 36، 1393، صفحه 75-87]

  • تنوع موضوع تنوع موضوع، تغییرموضوع و سبک گفتار معلمان زن و مرد: رویکردی جامعه شناختی روان شناختی [دوره 10، 38-39، 1393، صفحه 95-105]

  • تیرگی شفافیت و تیرگی معنایی و صرفی در واژه های غیر بسیط زبان فارسی [دوره 10، 38-39، 1393، صفحه 10-23]

ج

  • جامعه زبانی معلمان تنوع موضوع، تغییرموضوع و سبک گفتار معلمان زن و مرد: رویکردی جامعه شناختی روان شناختی [دوره 10، 38-39، 1393، صفحه 95-105]

  • جسم مداری مقوله‌بندی و شناخت [دوره 10، شماره 37، 1393، صفحه 5-19]

  • جنسیت تنوع موضوع، تغییرموضوع و سبک گفتار معلمان زن و مرد: رویکردی جامعه شناختی روان شناختی [دوره 10، 38-39، 1393، صفحه 95-105]

  • جنسیت عملکرد فرآیند پسایندسازی در گفتار کودکان مبتلا به اوتیسم و کم شنوا [دوره 10، شماره 36، 1393، صفحه 49-65]

  • جهان زیر شمول تحلیل داستان «اولین برف» در چارچوب نظریه «جهان متن» [دوره 10، شماره 37، 1393، صفحه 49-67]

  • جهان گفتمان تحلیل داستان «اولین برف» در چارچوب نظریه «جهان متن» [دوره 10، شماره 37، 1393، صفحه 49-67]

چ

  • چندصدایی مؤلفه‌های زبانی و تحلیل ناسازه‌های گفتمانی در طنز( مطالعه‌ موردی مجموعه طنز تلویزیونی شبهای برره) [دوره 10، 38-39، 1393، صفحه 61-80]

  • چند معنایی حیوانات، اعضای بدن و خصلت های آنها به مثابه مفاهیمی شناختی در مفهوم سازی زبان فارسی [دوره 10، شماره 37، 1393، صفحه 37-47]

ح

  • حیوانات حیوانات، اعضای بدن و خصلت های آنها به مثابه مفاهیمی شناختی در مفهوم سازی زبان فارسی [دوره 10، شماره 37، 1393، صفحه 37-47]

د

  • دانش آموزان کم توان ذهنی مهارت های زبانی و ترتیب ظهور آنها در دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی دختر و پسر براساس خرده آزمون های رشد زبان(3) [دوره 10، شماره 36، 1393، صفحه 67-73]

  • دانش‌آموزان ناشنوا تاثیر تقویت داده‌های بصری بر درک مطلب انگلیسی در دانش‌آموزان ناشنوای سال اول دبیرستان [دوره 10، شماره 36، 1393، صفحه 75-87]

  • درک مطلب تاثیر تقویت داده‌های بصری بر درک مطلب انگلیسی در دانش‌آموزان ناشنوای سال اول دبیرستان [دوره 10، شماره 36، 1393، صفحه 75-87]

ر

  • رفتارهای بافت‌محور بی‌ادبی قراردادی‌شده در برابر بی‌ادبی قراردادی‌نشده (تلویحی)؛ مروری بر برخی مفاهیم ارائه شده از سوی جاناتان کالپپر در بررسی بی‌ادبی کلامی [دوره 10، 38-39، 1393، صفحه 81-93]

  • رفتارهای قراردادمحور بی‌ادبی قراردادی‌شده در برابر بی‌ادبی قراردادی‌نشده (تلویحی)؛ مروری بر برخی مفاهیم ارائه شده از سوی جاناتان کالپپر در بررسی بی‌ادبی کلامی [دوره 10، 38-39، 1393، صفحه 81-93]

  • رویکرد زایشی مبانی واج شناسی شناختی [دوره 10، شماره 37، 1393، صفحه 69-96]

  • رویکرد شناختی مبانی واج شناسی شناختی [دوره 10، شماره 37، 1393، صفحه 69-96]

  • رویکرد نقش‌گرای نظام‌مند بسامد کاربرد ابزارهای انسجام در نوشتار دانش آموزان دارای/ بدون اختلالات یادگیری ویژه پایه پنجم ابتدایی [دوره 10، شماره 36، 1393، صفحه 23-37]

ز

  • زبان‌شناسی پیکره‌ای استعاره‌های مفهومی جهتی در زبان فارسی: تحلیلی شناختی و پیکره‌مدار [دوره 10، شماره 37، 1393، صفحه 21-36]

  • زبان شناسی شناختی حیوانات، اعضای بدن و خصلت های آنها به مثابه مفاهیمی شناختی در مفهوم سازی زبان فارسی [دوره 10، شماره 37، 1393، صفحه 37-47]

  • زبان فارسی بسامد کاربرد ابزارهای انسجام در نوشتار دانش آموزان دارای/ بدون اختلالات یادگیری ویژه پایه پنجم ابتدایی [دوره 10، شماره 36، 1393، صفحه 23-37]

  • زمان فعل زمان فعل در گویش ترکی همه کسی و بهار [دوره 10، 38-39، 1393، صفحه 25-44]

س

  • ساخت واژه فرایند ساخت واژی اشتقاق در خسرو و شیرین نظامی [دوره 10، 38-39، 1393، صفحه 45-60]

ش

  • شفافیت شفافیت و تیرگی معنایی و صرفی در واژه های غیر بسیط زبان فارسی [دوره 10، 38-39، 1393، صفحه 10-23]

  • شناخت مقوله‌بندی و شناخت [دوره 10، شماره 37، 1393، صفحه 5-19]

ط

  • طنز مؤلفه‌های زبانی و تحلیل ناسازه‌های گفتمانی در طنز( مطالعه‌ موردی مجموعه طنز تلویزیونی شبهای برره) [دوره 10، 38-39، 1393، صفحه 61-80]

ع

  • عواطف استعاره های مفهومی عواطف در حوزه رنگ در زبان فارسی: تحلیلی شناختی و پیکره‌بنیاد [دوره 10، شماره 37، 1393، صفحه 97-117]

ف

  • فرایند میانگین طول پاره گفتار، انواع فرایند و آغازگر در گفتمان نوشتاری دانش آموزان کم توان ذهنی مقطع پیش حرفه ای(رویکردی نقشگرا) [دوره 10، شماره 36، 1393، صفحه 5-21]

  • فرایند پسایندسازی عملکرد فرآیند پسایندسازی در گفتار کودکان مبتلا به اوتیسم و کم شنوا [دوره 10، شماره 36، 1393، صفحه 49-65]

  • فرهنگ مقوله‌بندی و شناخت [دوره 10، شماره 37، 1393، صفحه 5-19]

ق

  • قراردادی‌شدگی بی‌ادبی قراردادی‌شده در برابر بی‌ادبی قراردادی‌نشده (تلویحی)؛ مروری بر برخی مفاهیم ارائه شده از سوی جاناتان کالپپر در بررسی بی‌ادبی کلامی [دوره 10، 38-39، 1393، صفحه 81-93]

ک

  • کارناوال مؤلفه‌های زبانی و تحلیل ناسازه‌های گفتمانی در طنز( مطالعه‌ موردی مجموعه طنز تلویزیونی شبهای برره) [دوره 10، 38-39، 1393، صفحه 61-80]

  • کم‌توان ذهنی میانگین طول پاره گفتار، انواع فرایند و آغازگر در گفتمان نوشتاری دانش آموزان کم توان ذهنی مقطع پیش حرفه ای(رویکردی نقشگرا) [دوره 10، شماره 36، 1393، صفحه 5-21]

  • کم شنوا عملکرد فرآیند پسایندسازی در گفتار کودکان مبتلا به اوتیسم و کم شنوا [دوره 10، شماره 36، 1393، صفحه 49-65]

گ

  • گفتمان نوشتاری میانگین طول پاره گفتار، انواع فرایند و آغازگر در گفتمان نوشتاری دانش آموزان کم توان ذهنی مقطع پیش حرفه ای(رویکردی نقشگرا) [دوره 10، شماره 36، 1393، صفحه 5-21]

  • گویش بهار زمان فعل در گویش ترکی همه کسی و بهار [دوره 10، 38-39، 1393، صفحه 25-44]

  • گویش همه کسی زمان فعل در گویش ترکی همه کسی و بهار [دوره 10، 38-39، 1393، صفحه 25-44]

م

  • مرکب شفافیت و تیرگی معنایی و صرفی در واژه های غیر بسیط زبان فارسی [دوره 10، 38-39، 1393، صفحه 10-23]

  • مشتق شفافیت و تیرگی معنایی و صرفی در واژه های غیر بسیط زبان فارسی [دوره 10، 38-39، 1393، صفحه 10-23]

  • مشتق- مرکب شفافیت و تیرگی معنایی و صرفی در واژه های غیر بسیط زبان فارسی [دوره 10، 38-39، 1393، صفحه 10-23]

  • معنی‌شناسی شناختی استعاره های مفهومی عواطف در حوزه رنگ در زبان فارسی: تحلیلی شناختی و پیکره‌بنیاد [دوره 10، شماره 37، 1393، صفحه 97-117]

  • مفاهیم پایه حیوانات، اعضای بدن و خصلت های آنها به مثابه مفاهیمی شناختی در مفهوم سازی زبان فارسی [دوره 10، شماره 37، 1393، صفحه 37-47]

  • مقولات پیش نمونه بنیاد مقوله‌بندی و شناخت [دوره 10، شماره 37، 1393، صفحه 5-19]

  • مقوله بندی مقوله‌بندی و شناخت [دوره 10، شماره 37، 1393، صفحه 5-19]

  • مهارت های زبانی مهارت های زبانی و ترتیب ظهور آنها در دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی دختر و پسر براساس خرده آزمون های رشد زبان(3) [دوره 10، شماره 36، 1393، صفحه 67-73]

  • میانگین طول پاره‌گفتار میانگین طول پاره گفتار، انواع فرایند و آغازگر در گفتمان نوشتاری دانش آموزان کم توان ذهنی مقطع پیش حرفه ای(رویکردی نقشگرا) [دوره 10، شماره 36، 1393، صفحه 5-21]

ن

  • ناسازه‌های گفتمانی مؤلفه‌های زبانی و تحلیل ناسازه‌های گفتمانی در طنز( مطالعه‌ موردی مجموعه طنز تلویزیونی شبهای برره) [دوره 10، 38-39، 1393، صفحه 61-80]

  • نظریه جهان متن تحلیل داستان «اولین برف» در چارچوب نظریه «جهان متن» [دوره 10، شماره 37، 1393، صفحه 49-67]

  • نظریه ذهن کاربرد اصول گرایس در گفتار کودکان پسر مبتلا به اوتیسم و سالم [دوره 10، شماره 36، 1393، صفحه 39-48]

  • نظریه کلاسیک مقوله بندی مقوله‌بندی و شناخت [دوره 10، شماره 37، 1393، صفحه 5-19]

  • نوشتار بسامد کاربرد ابزارهای انسجام در نوشتار دانش آموزان دارای/ بدون اختلالات یادگیری ویژه پایه پنجم ابتدایی [دوره 10، شماره 36، 1393، صفحه 23-37]

و

  • واج‌شناسی مبانی واج شناسی شناختی [دوره 10، شماره 37، 1393، صفحه 69-96]